Czy brązowy cukier trzcinowy jest zdrowy?

cukier-trzcinowy

Niezmiernie cieszy mnie fakt, jak dużo mówi się o szkodliwości białego cukru. Jestem przeciwniczką jego spożywania  i nie ma go w moimi domu, już od kilku lat. Nie mogę jednak pogodzić się z sytuacją, gdy producenci jako „zdrową alternatywę” dla białego cukru proponują cukier trzcinowy. Wystarczy przejrzeć etykiety słodyczy w sklepach ze zdrową żywnością. Konsumenci są przekonani, że kupują „zdrową przekąskę” niejednokrotnie płacąc za nią zdecydowanie więcej niż za tradycyjną słodycz, a na pierwszym, drugim miejscu w składnie figuruje cukier trzcinowy!
Czym jest? Dlaczego należy do unikać? Przeczytajcie poniżej.                                      

Dlaczego cukier trzcinowy nie jest zdrowy:

– Niektóre gatunki brązowego cukru to zwykły rafinowany biały cukier, zabarwiony tylko karmelem lub melasą. Jest to świadomy zabieg mający na celu wprowadzenie w błąd konsumenta, dlatego tak bardzo rekomenduję czytanie etykiet.

– Nierafinowany brązowy cukier trzcinowy, to … wciąż cukier, którego produkcja została zakończona przed etapem oddzielenia od jego kryształków ciemnobrązowej melasy, w której zawarte są pochodzące z buraka lub trzciny śladowe ilości takich minerałów jak żelazo, wapń, fosfor, potas czy magnez. Jednak dzięki tym śladowym ilością minerałów nie można powiedzieć, że brązowy cukier jest zdrowszy. Jego działanie na nasz organizm jest takie samo jak białego. Niczym się nie różni, no może poza ceną.

Na pocieszenie przypomnę, że istnieją zdrowe alternatywy, aby zastąpić cukier. Są to niesiarkowane suszone owoce, świeże owoce, a nawet warzywa, w tym słodkie ziemniaki (bataty).